--/--/--


スポンサー広告
2009/04/19

母、無事に帰る

一昨日 母が帰ってきました。重いスーツケースを二個もって帰り、腰を痛めてしまってサロンパス貼ってます。としみたいです。

スーツケースに何が入っていたというと、ほとんどお菓子でした。どうせ後数ヶ月でまた帰国するのに、なんでそんなに買い集めたのか。

ブログを書きながら食べているのは明治ヨーグレットです。懐かしい。遠足のときには必ず買っていたような。イースターのチョコエッグに続いて、どんどん太りそうだ。

昨日の晩は、「Always 三丁目の夕日」という映画を見た。なかなか良かった。今夜は続編を見る予定(らしい)。母は時差ぼけで寝ています。

今朝は久しぶりに教会に行った。今回の説教は結構良かった、congregationに泣いている人が数人いた。でも私 個人的には信じきれない。友達と同じで、信じたいと思っているけどやっぱり納得いかないところがたくさんある。クリスチャンじゃない人たちと宗教について話していると、だんだん「自分は何言っているんだ」とばかばかしくなる。でもまあ、いい事を言っているしいいんじゃないかと。信じる事によって自分の心が休まるのなら、信者になっていい。でもその神は戦争には目を背けて、病人に対し奇跡を起こす時もあるし起こさない事もある。でもまあ自分だけでも癒されるんだったら別にそれでいいか。と思いたいところだけど、納得がいかない。

でも不思議な事に、教会から帰ると世界が変わったように感じる。誰かにすごく大切にされている、愛されているという気持ちになる。なぜかワクワクしてくる。「楽しみにしている事ってあったっけ?」と考えると、やっぱりなんにも思いつかない(←Sad)

宗教に対して 納得いかないところを私が上手に無視できるようになったとき、私は信じるようになると思う。(Or on my deathbed, to be PERFECTLY pessimistic.)でも今は全く確信が持てない。教会でいい話は聞くけど、実際は聞きながら違和感に満ちている。

I need to apply for university accommodation ASAP as I just found out that they might actually be allocating rooms on a first-come-first-served basis. The main criteria 1)Safety (but they're all safe) 2) Distance to the caff (i.e. easy access to food) 3) Distance to medical school (i.e. extra minutes of sleep in the morning) 4) Price. I'm not applying for the most modern accommodation there, which is seriously over-priced. The only question I have now is whether to opt for catered or self-catered. I found out that medical school doesn't finish until late for some of the days, so I might miss dinner (if I go for catered), and the fixed food budget seems to be more than what I would eat. Breakfast is included, but I don't want to go all the way to the caff to eat in the morning (which means getting up early. Pah!) so I might as well have a bowl of cereal at home. Also, if I do want cooked food, I could get the same food that's served for catered-students but pay-as-you-go style. Also, the food might be disgusting, I might not want to eat there for the whole year.

Which actually ends up pointing me in the direction of self-catered. Golly.

Gud'aye!
Mostly crap | Comments(0) | Trackback(0)
Comment

管理者のみに表示

